Waarom Een Website Op Een Blik Soep Lijkt

Een blik soep bestaat uit drie onderdelen, de verpakking, het blik en de soep. Hoe smakelijker de verpakking en hoe eenvoudiger het blik geopend kan worden, hoe meer mensen smullen van de inhoud. Behalve als die inhoud niet te pruimen is. Dan kan de soepfabrikant wel inpakken. Hoe mooi en hoe makkelijk de buitenkant ook is, als de inhoud niet lekker is koopt niemand vaker dan één keer zo’n blik soep. Wat voor een blik soep geldt gaat ook op voor websites. Een mooie website met een eenvoudige navigatie maar met een oninteressante inhoud wordt zelden vaker dan een keer bezocht.

Wat zit er nou zoals in soep? Water, bouillon, kruiden, groente en vermicelli; ze horen er in de juiste hoeveelheden in te zitten. Teveel water of teveel zout maken er een laffe of een zoute substantie van. Terug naar de website. Gemakkelijk gevonden worden en er leuk uitzien is één, goede content hebben is twee. Daarover vooraf nadenken is geen kwestie van luxe, maar van noodzakelijke voorbereiding. Interessante tekst maar niet teveel. Foto’s die een verhaal vertellen en filmpjes die kort en boeiend zijn. Een goede, duidelijke tekst bij de producten of diensten. De content bepaalt de kwaliteit van iedere website. Beter een kleine eenvoudige website dan een statussymbool dat er uitziet als een veelkoppige draak. Zoals de soepproducent zijn klanten meeneemt op een smaakavontuur, zo moet een website de bezoekers aan de hand meenemen langs zoveel mogelijk avontuurlijke pagina’s. Zorg er dus voor dat er iets te beleven is. En dan geen filmpje van anderhalf uur over een bijzonder productieproces maar een van drie minuten over de voordelen die iemand als klant ten deel vallen. Een website die er uit ziet als een smakelijk bord soep wordt een bezoekerstrekker.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.