Een Goed Gevulde Website Is De Motor Van Marketing

Een fles zonder inhoud is leeg. Het is alleen verpakking. Nutteloos. Net als een folder zonder tekst of een nieuwsbrief zonder nieuws. Als de presentator van het acht uur journaal niks te vertellen heeft is het hele journaal niet nodig. Daarom werkt een groep redacteuren achter de schermen de hele dag aan de juiste tekst die past bij het onderwerp. Om acht uur komt alles samen in een goed lopend programma dat veel kijkers trekt. Communicatie kan niet zonder zinvolle inhoud.

Zo belangrijk als het journaal is voor de kijkers, zo belangrijk is de website voor een ondernemer. Ondernemers zijn vaak trots op hun website. Totdat ik vraag: ‘Wat levert jouw website op?’ . Soms wordt het dan heel stil. Dat een website het kloppend hart van marketing kan zijn wordt niet altijd onderkend. Na uitleg komen als tegenargumenten vaak de kosten en de moeite. Begrijpelijk maar wel jammer. Een goede website is namelijk de perfecte medewerker die nooit moe wordt en 24/7 werkt. En dus al die tijd geld kan opbrengen. Mits er uiteraard iets te beleven valt. En daarvoor is goede, frisse en gevarieerde content nodig. Tekst, foto’s met een onderschrift, video, illustraties, helder kleurgebruik en boeiende verhalen. Het zijn ingrediënten die een saaie website omtoveren tot een digitale ruimte waar bezoekers graag komen.

Voor ondernemers die de website inzetten voor marketing is de eerste vraag ‘Wat wil ik dat mijn website doet?’. Neem de tijd voor het antwoord en beredeneer je keus. De volgende vraag is ‘Wat heb ik daarvoor nodig?’. Niet alles hoeft in één keer. Verstandiger is het om te werken met een stap-voor-stap methode. Met als eerste stap de startpagina. Maak die helder, duidelijk, informatief en to-the-point. Laat bezoekers niet dolen. Google Analytics zorgt vervolgens voor informatie over het gedrag van de bezoekers. De analyse geeft verbeteringen aan. Zo ontstaat, stap voor stap, de website waar bezoekers zich thuis voelen, iets beleven en die uiteindelijk bijdraagt aan de winst.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *